Artigos de jornais e revistas

Campanha da Revlon

A Revlon está encabeçando uma campanha nos EUA contra  câncer de mama e ovário, arrecadando dinheiro para pesquisas. Estima-se que 80% DESSE DINHEIRO VÁ PARA PESQUISAS EM ANIMAIS!!!!!!!!! A maioria das pessoas que está doando dinheiro, é de cidadãos que se preocupam com o sofrimento alheio, mas que não têm a menor idéia de COMO seu dinheiro será utilizado.É uma campanha nobre, sem dúvida, mas há grupos pesquisando cura para esses tipos de câncer, que UTILIZAM RECURSOS ALTERNATIVOS IN VITRO que além de serem mais confiáveis, uma vez que se usa material genético HUMANO, não utlizam animais. 

Pra quem ainda está perdido, acha que estamos exagerando, sugiro que consulte o site abaixo e veja fotos de experiências feitas com animais. Esta Online no link: http://www.egroups.com/files/defesa-animais/texto entitulado: ANIMAIS EM LABORATÓRIOS, que merece ser lido. 

http://www.geocities.com/redeniche/arte_maldita.htm 

Quem achar que deve protestar mande a carta que está em azul, no final deste e-mail, pra os endereços abaixo. Não esqueçam de assinar! 
 

Contact: 

Ronald O. Perelman, CEO 
Revlon World Headquarters 
625 Madison Ave. 
New York, NY 10022 
Tel: 1-800 4REVLON 
Fax: (212) 527-6134 
E-mail link: 
http://www.revlon.com/giveaways/index.html 

Lilly Tartikoff 
Revlon Run/Walk and Revlon Run/Walk Women's Cancer 
Research Program Co-Founder 
Tel: (310) 825-4469 
teamsla@revlonrunwalk.com 

New York: 
Tel: (212) 685-3980 
teamsny@revlonrunwalk.com 

Pierce Brosnan 
Entertainment Industry Foundation (chief sponsors) 
Tel: (818) 760-7722 
Fax: (818) 760-7898 
info@eifoundation.org 

AMDeC 
45 Rockefeller Plaza, Suite 918 
New York, NY 10111 
Tel: (212) 218-5640 
Fax: (212) 218-5644 
 

==== 
(MODELO DE CARTA) SAMPLE LETTER: 

Dear Mr. Perelman, 

As a long-time Revlon customer, I am writing to express my disgust that the majority of proceeds from the Revlon Run/Walk for Women this week will go 
towards animal-based research. 

While I praise the motivations behind this wonderful event, I am extremely concerned that a staggering 80% of the funds donated by caring U.S. citizens will be squandered on outdated and obstructive animal-based research. In contrast, exciting new humane research 
avenues and preventative education for breast and ovarian cancer will be largely ignored, putting women at ever-increasing risk. 

Despite years of heavy funding for animal experiments, both the cause of cancer and the means for its cure remain undiscovered by the scientific world. Enlightened researchers and charities, such as the Garland Appeal for Linda McCartney, are replacing archaic animal experiments with humane research and prevention education programs that provide real hope 
for human-and humane-health. 

Revlon is supposed to be a leader in the cruelty-free movement. Responsible corporations today are leading the way to a cruelty-free future for all by supporting humane research and diet for a healthy future. 

Consequently I urge you to use your considerable influence to redirect the proceeds of the Revlon Run/Walk to humane research and preventative efforts. I will not buy Revlon products until your company stops funding animal experiments. 

Thank you very much for your assistance, and I look forward to hearing from you. 

Sincerely 

Please follow and like us: